Obchodné podmienky
Základné údaje – predávajúci
PRINOS s.r.o.
Ratkovo 82, 038 54 Ratkovo
IČO: 56146931
IČ DPH: SK2122212543
Spisová značka: Obchodný register Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 84566/L
E-mail: info@prinos.sk
Telefón: +421 905 490 373
Bankové spojenie:
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Číslo účtu (EUR): 5215857688 / 0900
IBAN: SK09 0900 0000 0521 5857 688
BIC/SWIFT: GIBASKBX
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") upravujú v súlade s ustanovením §1751 ods.1 zákona č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknutých v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osoba, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanovením obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
1.5. Ustanovenia obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúcich obchodných podmienok.
2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy a objednávka tovaru
2.1. Všetky produkty zobrazené na stránkach obchodu majú len informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom týchto produktov. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa neuplatní.
2.2. Objednávku tovaru je možné uskutočniť vložením produktov do košíka a odoslaním objednávky prostredníctvom webového rozhrania.
2.3. Ceny zobrazené na stránke sú platné až po potvrdení objednávky predávajúcim.
2.4. Ceny tovaru sú uvádzané bez nákladov na dopravu, ktoré sa pripočítajú podľa zvoleného spôsobu doručenia. Toto platí pre doručenie na území Slovenska.
2.5. Predávajúci nezaručuje dostupnosť všetkého tovaru. Ak niektorý produkt nie je dostupný, bude z objednávky odstránený. Obrázky produktov sú ilustračné a môžu sa mierne líšiť od skutočného vzhľadu.
2.6. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a upraviť vložené údaje. Na dokončenie objednávky je potrebné vyplniť kontaktné údaje a odoslať objednávku kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“.
2.7. Každá objednávka odoslaná kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ je záväzná. Kupujúci tým potvrdzuje, že bol oboznámený s obchodnými, platobnými a reklamačnými podmienkami.
2.8. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením potvrdenia prijatia objednávky (akceptáciou), zaslaného predávajúcim na e-mail kupujúceho.
2.9. Predávajúci je povinný vystaviť kupujúcemu účtenku a evidovať tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
2.10. Kupujúci súhlasí s použitím diaľkových komunikačných prostriedkov pri uzatváraní kúpnej zmluvy a hradí si s tým spojené náklady (internet, telefón) sám.
2.12. Ak sa vyskytne zjavná chyba v cene tovaru, predávajúci nie je povinný dodať tovar za chybnú cenu. Kupujúci bude o chybe informovaný a dostane novú ponuku, ktorá sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy.
2.13. Predávajúci si vyhradzuje právo účtovať všetky poplatky a príplatky uvedené v košíku, s ktorými sa kupujúci oboznámi a súhlasí ich odoslaním objednávky.
2.14. Ak je poskytnutá zľava, nevzťahuje sa na produkty, ktoré sú už zľavnené.
3. Platba a doprava za tovar
3.1. Kupujúci môže zvoliť nasledujúce spôsoby úhrady kúpnej ceny:
- dobierkou pri prevzatí balíka
- prevodom na účet (alebo poštovou zloženkou)
- online platbou kartou
- online platbou bankovým prevodom
3.2. Pri platbe v hotovosti je cena za tovar splatná pri prevzatí balíka. Pri bezhotovostnej úhrade je kúpna cena splatná bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy.
3.3. Pri použití platobnej brány sa kupujúci riadi pokynmi poskytovateľa elektronických platieb.
3.4. Bezhotovostná platba je považovaná za splnenú okamihom pripísania čiastky na účet predávajúceho.
3.5. Doprava tovaru:
- Packeta – výdajné miesta: Cena doručenia: 2,80 €
Zdarma: pri objednávkach nad 59 €
Informácie: Doručenie na výdajné miesto alebo do Z-Boxu (max. 14 kg). Úložná doba: 5 dní (výdajné miesto) / 2 dni (Z-Box). Doručenie zvyčajne do 3 pracovných dní od odovzdania zásielky. V prípade poškodenia zásielky je nutné okamžite kontaktovať prepravcu a reklamovať tovar. - DPD – kuriérska služba: Cena doručenia: 3,70 €
Zdarma: pri objednávkach nad 59 €
Informácie: Doručenie priamo na adresu domov alebo do práce, zásielky do 31,5 kg. Kuriér informuje kupujúceho v deň doručenia prostredníctvom SMS alebo e-mailu. Ak dôjde k poškodeniu tovaru počas doručenia, kupujúci je povinný ho ihneď reklamovať u kuriéra.
3.6. Ak je predávajúci povinný doručiť tovar na adresu určenú kupujúcim, je kupujúci povinný zásielku prevziať. V prípade potreby opakovaného doručenia alebo zmeny spôsobu doručenia z dôvodu kupujúceho, hradí kupujúci náklady s tým spojené.
3.7. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov. V prípade závad alebo známok neoprávneného zásahu do zásielky je kupujúci oprávnený zásielku od prepravcu neprevziať a okamžite reklamovať.
3.8. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru, ktorá bude odoslaná elektronicky na e-mailovú adresu kupujúceho.
3.9. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho zaplatením celej kúpnej ceny a prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia zásielky, alebo v okamihu, keď mal povinnosť zásielku prevziať, ale tak neurobil.
4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy, reklamácia a neprevzatie objednávky
4.1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, nie je možné odstúpiť od zmluvy v týchto prípadoch:
- pri dodávke tovaru vyrobeného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo určeného výhradne pre jedného spotrebiteľa,
- pri dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- pri dodávke tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
- pri dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý bol po otvorení vyňatý a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.
4.2. Ak nejde o niektorý z uvedených prípadov, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak sa jednou objednávkou dodáva viac druhov tovaru alebo časti, lehota začína plynúť dňom prevzatia poslednej položky. Oznámenie o odstúpení od zmluvy musí byť doručené predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
Odstúpenie od zmluvy je možné zaslať písomne poštou na adresu sídla predávajúceho: PRINOS s.r.o., Vajanského námestie 3, 036 01 Martin alebo elektronicky na e-mail info@prinos.sk. Predávajúci potvrdí prijatie odstúpenia bez zbytočného odkladu v textovej forme.
Po odstúpení od zmluvy sa zmluva považuje za zrušenú od začiatku. Kupujúci je povinný zaslať tovar späť najneskôr do 14 dní od odstúpenia. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, aj v prípade, že tovar nie je možné zaslať bežnou poštou.
4.3. Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení, a to rovnakým spôsobom, akým ich prijal. Predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze skôr, ako mu bude doručený tovar alebo doklad o jeho odoslaní. Ak kupujúci zvolil drahší spôsob dopravy, než bol najlacnejší ponúkaný, vráti sa len suma zodpovedajúca najlacnejšiemu spôsobu dopravy.
4.4. Predávajúci je oprávnený započítať nárok na úhradu škody vzniknutej na vrátenom tovare voči nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
4.5. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade vypredania zásob, dlhodobej nedostupnosti tovaru, nezaplatenia kúpnej ceny alebo ukončenia výroby zo strany dodávateľa. O tejto skutočnosti bude kupujúci informovaný e-mailom a všetky prijaté platby budú vrátené do 14 dní v plnej výške.
4.6. Ak bol kupujúcemu spolu s tovarom poskytnutý darček, darovacia zmluva sa uzatvára s rozväzovacou podmienkou, že pri odstúpení od kúpnej zmluvy stráca účinnosť. Kupujúci je povinný vrátiť spolu s tovarom aj poskytnutý darček.
4.7. Predávajúci zodpovedá za to, že dodaný tovar nemá vady a v čase prevzatia:
- má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, alebo ktoré kupujúci mohol oprávnene očakávať,
- je vhodný na účel, na ktorý sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
- zodpovedá kvalitou a prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe,
- je dodaný v dohodnutom množstve, miere alebo hmotnosti,
- spĺňa požiadavky právnych predpisov Slovenskej republiky.
4.8. Ak je pri tovare uvedená doba použiteľnosti alebo záruky, uplatňuje sa zodpovednosť za akosť podľa § 619 až 627 Občianskeho zákonníka. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru. Počas vybavovania oprávnenej reklamácie záručná doba neplynie.
4.9. V prípade výskytu vady môže kupujúci požadovať:
- opravu alebo výmenu tovaru za bezchybný,
- primeranú zľavu z ceny,
- v odôvodnených prípadoch odstúpenie od zmluvy.
4.10. Odstúpiť od zmluvy môže kupujúci, ak:
- má tovar podstatnú vadu,
- sa vada opakovane vyskytne aj po oprave,
- má tovar väčší počet vád, ktoré bránia jeho riadnemu používaniu.
4.11. Reklamáciu je možné uplatniť v akejkoľvek prevádzke predávajúceho, v sídle spoločnosti alebo e-mailom na adrese info@prinos.sk. Predávajúci vydá potvrdenie o prijatí reklamácie, obsahu reklamácie a požadovanom spôsobe jej vybavenia. Kupujúci je povinný zabaliť tovar tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu.
4.12. O reklamácii rozhodne predávajúci ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní. Reklamácia bude vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy.
4.13. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný písomne alebo e-mailom.
4.14. Právo na uplatnenie reklamácie zaniká, ak kupujúci vedel o vade pred prevzatím tovaru alebo ju sám spôsobil.
4.15. Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci právo na preplatenie účelne vynaložených nákladov v súvislosti s jej uplatnením, najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
4.16. Kupujúci si volí spôsob vybavenia reklamácie sám v súlade so zákonom.
4.17. Práva a povinnosti strán sa riadia ustanoveniami § 619 až 627 a § 632 až 640 Občianskeho zákonníka SR, ako aj zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
4.18. Reklamáciu je možné podať prostredníctvom online formulára na stránke predávajúceho. Kupujúci uvedie číslo objednávky, e-mail a popis problému.
4.19. Reklamácia sa nevzťahuje na doplnkové darčeky alebo ochutnávky poskytované zdarma. V prípade ich nedoručenia je možné požiadať o zaslanie s ďalšou objednávkou – treba to uviesť v poznámke.
4.20. Pri rozdelení objednávky s rovnakými fakturačnými údajmi nevzniká nárok na opakované poskytnutie darčeka, zľavy alebo ochutnávky, ak sú objednávky automaticky zlúčené do jedného balíka.
4.21. Zľavy a zľavové kódy sa nesčítavajú. Zľavové kódy od influencerov alebo partnerov sa nevzťahujú na veľkoobchodné nákupy.
4.22. Po odoslaní objednávky nie je možné spätne uplatniť zľavu ani pridať zľavový kód. Rovnako nie je možné ich spätne preplácať.
4.23. V prípade reklamácie tovaru, u ktorého nie je možné preukázať vadu (napríklad zatuchnutá vôňa), je potrebné vzorku tovaru zaslať na adresu reklamačného oddelenia predávajúceho: PRINOS s.r.o., Vajanského námestie 3, 036 01 Martin. Vzorku treba zabaliť do obálky spolu s informáciou, o ktorú objednávku ide a aká je vada produktu. Pri kladnom vyhodnotení budú náklady na dopravu preplatené, pričom je potrebné doložiť doklad o zaplatení poštovného.
4.24. V prípade, že kupujúci zásielku neprevezme alebo si ju nevyzdvihne z výdajného miesta, má predávajúci právo účtovať náklady spojené s vrátením balíka na adresu predávajúceho vo výške 8 €.
4.25. Kupujúci sa môže v prípade sporu obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo využívať alternatívne riešenie sporov podľa platných predpisov.
5. Trvanlivosť
5.1. Minimálna trvanlivosť všetkého tovaru je aspoň 2 mesiace pri skladovaní v suchu do 40 % vlhkosti, pri teplote do 20 °C a mimo priameho slnečného žiarenia. Reklamáciu je možné uplatniť, ak je tovar poškodený plesňou, hnilobou alebo škodcami. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať alebo predložiť na adresu predávajúceho: PRINOS s.r.o., Vajanského námestie 3, 036 01 Martin pre posúdenie vady. Reklamácia bude vybavená vždy k maximálnej spokojnosti zákazníka po predchádzajúcom kontaktovaní e-mailom alebo telefonicky.
5.2. Sušené marhule, datle a slivky je potrebné skladovať pri teplote do 15 °C, v suchu do 40 % vlhkosti a mimo priameho slnečného žiarenia.
6. Dodržiavanie hygienických predpisov
6.1. Predávajúci a dodávateľ e-shopu PRINOS s.r.o. prehlasuje, že všetky suroviny sú prepravované, skladované a spracovávané v súlade s požiadavkami Štátnej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcie (ŠPPI). Predávajúci zabezpečuje, že:
- má oprávnenie na podnikanie v oblasti výroby a predaja potravinárskych výrobkov,
- je registrovaný podľa § 3 zákona č. 110/1997 Z. z.,
- všetci pracovníci podieľajúci sa na spracovaní surovín majú platný zdravotný preukaz,
- prevádzka a výroba spĺňajú požiadavky nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 178/2002 a 852/2004 o bezpečnosti potravín.
7. Záverečné ustanovenia
7.1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť obchodné podmienky. Zmeny nadobúdajú účinnosť okamihom ich uverejnenia na webovej stránke. Objednávky podané pred zmenou obchodných podmienok sa riadia podmienkami platnými v čase podania objednávky.
7.2. V prípade, že vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že sa vzťah riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
7.3. Ak sa niektoré ustanovenie obchodných podmienok ukáže ako neplatné alebo neúčinné, nahradí ho ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu najviac približuje. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia neovplyvňuje platnosť ostatných ustanovení.
7.4. Podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa má kupujúci ako spotrebiteľ právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu vyplývajúceho zo zmluvy. V prípade sporu, ktorý sa nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim, môže kupujúci obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI), odbor ADR, pobočka Žilina, s adresou Predmestská 71, PO BOX B‑89, 011 79 Žilina, e-mail: adr@soi.sk, web: https://adr.soi.sk. Mimosúdne riešenie sa začína výlučne na návrh kupujúceho a návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy kupujúci prvýkrát uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu. Kupujúci má tiež možnosť riešiť spor online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
7.5. Súčasťou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy:
K stiahnutiu:
8. Doplňujúce obchodné podmienky pre veľkoobchod
8.1. Veľkoobchodný predaj sa vzťahuje na všetky produkty z ponuky PRINOS s.r.o., pokiaľ nie je výslovne uvedené, že konkrétny produkt nie je určený pre veľkoobchodnú distribúciu.
8.2. Veľkoobchodné, ako aj odporúčané maloobchodné ceny určuje výhradne spoločnosť PRINOS s.r.o. Cenníky a cenové podmienky môžu byť upravované podľa aktuálnych trhových a výrobných okolností.
8.3. Veľkoobchodní partneri sú povinní dodržiavať odporúčanú maloobchodnú cenu ako minimálnu cenu, za ktorú môžu produkty ponúkať koncovým zákazníkom alebo propagovať v platenej reklame. Odporúčaná cena sa vždy rovná aktuálnej cene pre koncových zákazníkov zverejnenej na e-shope www.prinos.sk. Predaj tovaru za nižšiu cenu, ako je uvedená odporúčaná cena PRINOS, môže byť dôvodom na ukončenie obchodnej spolupráce.
8.4. Bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti PRINOS s.r.o. nie je povolené používať textové, obrazové, grafické alebo audiovizuálne materiály umiestnené na webovej stránke www.prinos.sk či v iných marketingových materiáloch PRINOS. Výnimku predstavujú iba dáta poskytnuté partnerom prostredníctvom oficiálneho veľkoobchodného feedu alebo po predchádzajúcej dohode.
8.5. PRINOS si vyhradzuje právo chrániť svoje duševné vlastníctvo, názov značky a dobré meno spoločnosti. Cielenie v platenej reklame na kľúčové slová spojené so značkou PRINOS alebo jej produktovými radami bez písomného súhlasu spoločnosti sa považuje za porušenie právnej ochrany obchodného mena a môže byť riešené v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
